Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky
Bojové športy
Bojové športy
Boxovacie vrece 30 kg 104.60 € 84.10 € Detail produktu
Akcie

Ako bezpečne hopsať na trampolíne

Trampolíny a skákanie na trampolíne (začína sa ujímať výraz Trampolining) sa u nás, v srdci Európy, aj inde vo svete teší čoraz väčšej obľube. A niet divu. Nielen deti, ale aj my, dospelí, sme sa naučili užívať si relaxačné, antistresové a zdraviu prospešné účinky, ktoré trampolíny bez pochyby prinášajú. Zašantiť si popoludní na trampolíne je príjemná, nenásilná športová aktivita, ktorá vám, pri dodržiavaní pravidelnosti, pomôže spevniť svalstvo, zbaviť sa prebytočných kíl a zlepšiť svoju fyzickú kondíciu.

Aj trampolíny, ako každá športová pomôcka, si vyžadujú dodržiavanie niektorých bezpečnostných zásad. Určite sa vám preto oplatí prečítať si, ako používať trampolíny a neprísť k úrazu, ešte než sa odrazíte k prvému výskoku.

Pred prvým výskokom

Už správny výber a nákup trampolíny vám pomôže vyvarovať sa potenciálnych nehôd či úrazov. Preto odporúčame trampolíny s ochrannou sieťou, ktorá zabráni prípadnému vypadnutiu - najmä v začiatkoch, kedy je ťažšie odhadnúť reálny dopad svojho odrazu.

Určite plne rešpektujeme maximálnu nosnosť trampolíny (nájdete v popisku, ktorý sa vám objaví po kliknutí na trampolínu), hoci tie sú konštruované tak, aby uniesli viac.Trampolína musí byť zostavená a používaná na rovnom povrchu. Montáž musí prebiehať podľa priloženého návodu, niekoľkokrát si skontrolujte, či sú všetky pružiny a diely pevne ukotvené.

Zásady bezpečného skákania na trampolíne

Čo (ne) mať na sebe pri skákaní na trampolíne? Zbaviť sa môžeme topánok aj ponožiek (hrozí skĺznutie) a úplne bezpečne skákať naboso alebo prípadne v naozaj pevných topánkach. Neodporúča sa voľné oblečenie ani oblečenie (napr. nohavice) s háčikmi, ktoré by sa pri výskoku mohli zachytiť o sieťku či gumičku.

Nepodceňujeme ani dohľad druhej osoby. Minimálne zo začiatku by sme úplne sami skákať nemali.

Aké sú základné tipy zdravého a bezpečného hopsania na trampolíne?

Než sa dáme do skákania, doprajte vašim kĺbom a kolenám preťahovací strečing. Skáčeme najskôr zvoľna, postupne môžeme zvyšovať dynamiku, a tým aj výšku výskoku. Pri skákaní sa držte stredu trampolíny, nech sa vám nestane, že z nej vypadnete. Rozhodne neskáčte z trampolíny na zem - tvrdý povrch by vás mohol zraniť! Dbajte na to, aby každý dopad bol plynulý a s prehnutými kolenami.

Salta, premety, roznožky a ďalšie akrobatické kúsky možno samozrejme vykonávať aj na vašej trampolíne! Pamätajte však, že začať by ste mali u základných, jednoduchých skokov, a až nadobudnete potrebnú istotu, môžete skúšať ďalšie psie kúsky! Pri záludnejších skokoch by ste, pre každý prípad, nemali postrádať ďalšiu osobu.

Kvalitné a bezpečné trampolíny s ochrannou sieťou aj bez nej už na vás čakajú v našom internetovom obchode za tie najlepšie ceny!

Ako vybrať kvalitnú trampolínu a na čo si dať pozor pri kúpe?

Mrknite na naše video - > Trampolíny MASTERJUMP