Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky
Bojové športy
Bojové športy
Boxovacie vrece 30 kg 104.60 € 84.10 € Detail produktu
Akcie

Bežecké pásy vám zaručene udržia či zlepšia kondíciu

Bežiace pásy alebo tiež bežne nazývané bežecké pásy sú dnes už v drvivej väčšine elektromechanické prístroje, ktoré patria do skupiny posilňovacích trenažérov. Bežecké trenažéry slúžia prevažne k výcviku a ich cieľom je čo najviac napodobňovať aktivitu v reálnych podmienkach.

Bežecké pásy nám simulujú beh či obyčajnú rekreačnú chôdzu v domácom prostredí a slúži pre zvýšenie fyzickej kondície anaeróbnym spôsobom.

Nahradením behania vonku sú eliminované nepriaznivé vonkajšie podmienky ako dážď, smog, sneh a pod.

Na čo Vám môže slúžiť bežiaci pás?

Bežiaci pás vám môže slúžiť ako:

  • rehabilitačná pomôcka pre srdcové postihnutia,
  • tréningová pomôcka pre športovcov,
  • nástroj pre udržiavanie kondície všeobecne,
  • pomocník pri chudnutí určené pre ľudí, ktorí nemajú priaznivé vonkajšie podmienky, alebo iné dôvody pre behanie či praktizovanie prechádzok vonku.

Aké sú hlavné výhody bežiacich pásov?

1. Beh pozitívne pôsobí na zdravie človeka

Beh má pozitívny vplyv na zdravie človeka. Medzi najčastejšiu príčinu úmrtia v dnešnej modernej dobe patrí kardiovaskulárne ochorenia, teda ochorenia srdca a ciev, ktorá sa radí medzi civilizačné ochorenia. Dnešný štýl života je plný rizikových faktorov stojacich za týmito chorobami.

Spôsob života začína byť veľmi pasívny, v dôsledku moderných technológií nemusíme takmer nikam chodiť pešo, mnoho profesií je prevažne sedavých, doba je uponáhľaná a žijeme v strese.

K dispozícii navyše máme v podstate neobmedzené množstvo dostupnej prijatej energie v podobe potravín, pričom sa dnes potraviny robia v rôznych koncentrovaných formách. Spočítajte si, koľko kalórií obsahuje napríklad tabuľka čokolády, balíček lupienkov alebo napríklad alkohol.

Niekto môže namietať, že sa naše babičky kŕmili tučným maslom, slaninou a podobnými pochutinami, avšak ony tiež následne celý deň odpracovali na poli. Problém je v tom, že dnešná doba, technický pokrok a štýl života sa mení rýchlejšie, než sa tomu stačí prispôsobiť naše genetická výbava tak zvanú selekciou. Naše telo preto zatiaľ nie je na nový životný štýl zvyknuté, a to je dôvodom, prečo sa s týmito ochoreniami stretávame v takom množstve. Stúpa počet ľudí obéznych a ľudí s ochorením ciev a srdca, s cukrovkou, nádorových ochorení, ktoré sú s obezitou a dnešným štýlom života úzko späté.

Běžecký pásMnoho štúdií už ukázalo blahodárny vplyv pravidelného aeróbneho cvičenia pre zdravie, najmä jeho účinkom na kardiovaskulárny systém. Iba pri aeróbnom cvičení, kedy majú bunky k dispozícii dostatok kyslíka a nepracujú na kyslíkový dlh, sú v organizme spaľované tuky. Tuky, ktoré sa ukladajú do tukových zásob v podkoží a spôsobujú tak nielen estetické problémy, ale sú veľmi dôležitým činiteľom v rozvoji chorôb. Vysoká hladina tukov v krvi vedie k tzv. ateroskleróze, pri ktorej sa zanášajú cievy, čo môže nakoniec viesť napr. k postihnutiu srdca a ciev angínou pectoris, infarktu srdca, mozgovej mrtvici, rozvoju vysokého tlaku a k mnohým iným ochoreniam.

Beh je jedným z najprirodzenejších aktivít a pohybov v našom živote. Pri behu nielenže spaľujeme tuky, čím znižujeme cholesterol a ďalšie látky lipidového charakteru v krvi a celkovo v tele, ale tiež tým formujeme našu postavu. Beh je blahodarný tiež pre srdce a cievy, ktoré sú prepojené do systému, ktorému lekári hovoria kardiovaskulárne. Ten teraz stojí na prvom mieste z hľadiska príčin úmrtia.

Pri behaní posilňujete svoje srdce, ktoré jediné v tele pracuje nepretržite po celý život, rovnako ako posilňujete ruky s činkami. U trénovaných bežcov ďalej klesá srdcová frekvencia v pokoji. Nízka srdcová frekvencia je výhodná z hľadiska úspory, zvieratá s pomalším metabolizmom a nízkou srdcovou frekvenciou sa dožívajú vyššieho veku ako tá s metabolizmom rýchlym. Toto zistenie platí aj u človeka, pomalšie pracujúce srdce sa menej opotrebováva v priebehu rokov. Jednotlivé bunky, z ktorých sa naše orgány skladajú, si pri behu zvykajú na záťažovú situáciu s dočasnou menšou zásobou kyslíka, v kľudovom režime sú potom schopné pracovať úspornejšie. Zvyšuje sa cievne zásobenie a tým aj prekrvenie životne dôležitých orgánov, napríklad mozgu, čím sa zvyšuje jeho výkonnosť v podobe pamäti a intelektuálnych funkcií.

Po záťaži sa v tele uvoľňujú látky charakteru opiátov, endorfíny, ktoré si telo vie samo syntetizovať. Tieto majú euforizujúce a upokojujúce účinky, zlepšujú náladu, potláčajú bolesť a bojujú tak proti nadmernému stresu, depresiám a rozvoju psychických i prenesene organických ochorení. Beh sa dá naordinovať ako preventívny prostriedok pre udržanie psychickej pohody a zdravia.

2. Časové dôvody

Dnešná doba je veľmi časovo náročná a u mnohých ľudí už samotná profesia zaberie väčšinu času jeho života. Bežiaci pás je liekom pre moderného zaneprázdneného človeka.

Niekto môže namietať, na pás si môžem zájsť do posilňovne. Avšak je potrebné myslieť na to, že aj keď bývam v meste a posilňovňu mám neďaleko, vždy je nutné sa pripraviť, zbaliť veci a do posilňovne dôjsť, prípadne prísť autom alebo verejnou dopravou.

Ak mám doma bežecký pás, som na ňom v priebehu minúty a nemusím nič riešiť, pravidelný polhodinový beh tak nezaberie o nič viac drahocenného času. Na pás si môžem odskočiť pri práci doma, pričom navyše môžem sledovať televíziu alebo počúvať hudbu podľa svojho výberu a ľubovôle. Celý tréning potom mám v úplnom súkromí.

3. Finančné investície do behania

V dnešnej dobe sa dá kúpiť pomerne kvalitny bežecký pás i za cenu okolo desať tisíc. Človeka hneď napadne, že to nie je málo, ale ak si zrátame minuté peniaze za permanentky do posilňovne, dopravu a podobne a porovnáme to s nákladmi na pás z dlhodobejšieho hľadiska, cena už nie je tak vysoká, ba naopak. Niekto zase namietne, že sa bez takých vymožeností zaobíde a bude behať vonku. To ale nemusí byť vždy možné. Musíme myslieť na nepriazeň vonkajších podmienok, počasie a čistotu vzduchu v zimných mesiacoch.

4. Nepriaznivé počasie a smog eliminuje vonkajší beh

Pre niekoho je hlavnou prekážkou pre behanie vonku dážď, sneh alebo príliš veľká zima. Zimné obdobie je k bežcom v našich podmienkach nepriaznivé, a pre amatérov, rekreačných bežcov a vôbec jedinca, ktorí nie sú zvyknutí behať pravidelne, je typické, že prestávajú s pravidelným behom v zimnom období. Pre niekoho pádny argument nepriaznivých vonkajších podmienok s bežiacim pásom doma odpadá a človek tak môže behať kedykoľvek sa mu zapáči.

Běžecký pás

Nezabudnime tiež na nemenej dôležitú vec v zimnom období, a to je časté inverzné počasie a s tým v posledných rokoch spojený čoraz častejší výskyt smogu. Hlboké vdychovanie znečisteného vzduchu smogom pri záťaži nám zdravie naopak skôr uškodí, odborná verejnosť odporúča všetky fyzické aktivity vonku v období smogu naopak obmedziť, rovnako ako dlhé vetranie bytu či domu. Ak však máme doma pás, toto nás už nemusí trápiť.

Okrem vplyvov počasia je tiež nutné spomenúť terén. Nie každý má u domova bežeckú dráhu alebo krásnu lesnú cestu. Behanie po betóne a tvrdom povrchu sa neodporúča z hľadiska poškodzovania kĺbov. Bežecké trenažéry majú odpruženie, ktoré minimalizujú nebezpečenstvo poškodzovania kĺbov. Niektorí ľudia, najmä vo veľkých mestách, sú nútení behať po asfaltovej ceste, pretože v okolí bydliska inú trasu nemajú. Inhalovanie výfukových plynov z áut je rovnakým problémom ako u smogu. Navyše hrozí nebezpečenstvo zrážky dopravnými vozidlami.

Pre koho sú bežecké pásy určené?

Bežecké pásy sa hodia v podstate pre úplne každého. Profesionálni športovci ich môžu používať pre udržiavanie kondície. Rekreační bežci ich uvítajú v zimných mesiacoch za nepriazne počasia. Bežiaci pás môže byť použitý aj ako rehabilitačná pomôcka pri rôznych ochoreniach, kde je napríklad v rámci sekundárnej prevencie doporučený pravidelný pohyb lekárom, pričom nemusí ísť len o beh, ale napr. u starých, nevládnych ľudí rovnako dobre poslúži chôdza na páse. Bežiaci pás je navyše výborný pomocník pri chudnutí, čo ocenia najmä ženy, ktorým budú väčšinou zrejme viac vadiť nepriaznivé klimatické podmienky.

Aké existujú typy bežeckých pásov?

Všeobecne možno rozdeliť bežecké pásy na:

  • bežecké pásy pre osobné použitie
  • a bežecké pásy profesionálne.

Rozdiel je jasný. Profesionálne bežecké pásy sú drahšie a väčšie, ale aj vybavenejšie a odolnejšie. Ak uvažujete si zaobstarať bežecký pás domov, pre tento účel sú profesionálne bežecké pásy zbytočné a to z hľadiska nadmerných rozmerov a vysokej ceny. Ale ak ste náročný užívateľ, môžete siahnuť v prípade záujmu aj po tejto variante bežiaceho pásu.

Bežecké pásy ďalej môžeme rozdeliť podľa základných kritérií na:

  • bezmotorové bežecké pásy
  • a bežecké pásy s motorom.

Bezmotorové varianty bežeckého pásu sú najlacnejšie, využívajú čisto mechanický princíp a záťaž nastavujeme pomocou magnetického odporu. Bežecké bezmotorové pásy sú menej robustné a pre užívateľa je u tejto varianty hlavne nízka cena. Výhodou je tiež nižšia hlučnosť. Bezmotorové pásy sú určené skôr pre chôdzu, pre intenzívny beh by som ich nedoporučoval.

Bežecké pásy s motorom sú pochopiteľne výhodnejšie, umožňujú lepšiu simuláciu reálneho pohybu, intenzívny beh a jednoduchšie automatizáciu.

Prečítajte si tiež:

Ako pre seba vybrať vhodný bežecký trenažér na domáce použitie

Bežecké trenažéry versus behanie v teréne

Športové potreby a posilňovacie stroje teraz ešte lacnejšie!

Posilňovacie stroje pre silnú imunitu (nielen) počas zimy

alebo prejdite rovno k výberu bežeckého pásu v e-shope.