Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky
Bojové športy
Bojové športy
Boxovacie vrece 30 kg 104.60 € 84.10 € Detail produktu
Akcie

Bežecké trenažéry versus behanie v teréne

Bežecké trenažéry, alebo behanie v lese, parku či na poľnej ceste? Bežecký trenažér vďaka svojim funkciám a univerzálnemu využitiu prirástol k srdcu, či presnejšie k nohám, radu ľudí, zatiaľ čo iní nedajú dopustiť na beh vo voľnej prírode.

Oboje má určite svoje pre a proti. V tomto článku si okrem výhod a nevýhod behu na bežeckom trenažéri vysvetlíme, že najlepším riešením je oba spôsoby bežeckého tréningu kombinovať.

Behanie doma, alebo vonku?

Než sa dostaneme k samotnému bežeckému trenažéru, porovnajme si výhody a nevýhody behanie doma a vonku.

V teple domova môžeme behať za každého počasia, čo oceníme najmä v zime. Športovanie za múrmi bytu či domu je rozhodne bezpečnejšie. A nemáme na mysli len hrozby typu nevychovaných psov a sexuálnych deviantov, hoci, zvlášť pre ženy, nie je beh v nebezpečnom parku určite ničím príjemným. Ale hlavne: na bežeckom páse si len ťažko privodíte úraz, ktorý u behu v teréne nie je ničím výnimočným.

Behať a u toho sledovať obľúbený seriál či film - to si tiež vonku skôr nedoprajeme.

Na druhú stranu je možné proti nesporným výhodám behu v prírode argumentovať len ťažko. Čerstvý vzduch, relaxačné účinky pohybu v prírode, meniaci sa terén, to všetko vám behanie doma na bežeckom páse nahradí len čiastočne.

Bežecké trenažéry - ako efektívne cvičiť a nenudiť sa

Cvičenie na bežeckých pásoch by sme sa ale zriekať rozhodne nemali. Naopak, správne cvičenie na vhodnom bežeckom trenažéri naše telo rozhodne a vždy uvíta!

Aby bol tréning na trenažéri efektívne a zdravý, prvou podmienkou je kvalitný bežecký trenažér. Ten musí disponovať dobrým odpružením, ktoré eliminuje možné negatívne vplyvy na chodidlá (tiež na trenažéri cvičíme radšej v bežeckej obuvi).

Náklon bežeckého pásu je tiež zásadnou vlastnosťou, a to nielen preto, že tak bežecký trenažér ponúka viac zábavy. Už pri navýšení sklonu o 1 až 5% zapojíte do pohybu zadok a zadnú stranu stehien, ktoré inak zostávajú námahou nedotknute. Ak namiesto rýchleho behu preferujete rýchlu chôdzu, kľudne sklon navýšte až o 7 a 10%.

Pri športovaní na bežeckom páse používajte najlepšie hrudný pás, ktorý dokáže pomerne presne merať vašu tepovú frekvenciu. Pri tréningu, ktorého účelom je schudnúť, by tepová frekvencia nemala prekročiť rozmedzie 65 až 75% vašej maximálnej tepovej frekvencie.

Všeobecne platí, že pri rýchlosti 8 až 14 kilometrov za hodinu spáli človek za hodinový beh na trenažéri asi 3 108 kilojoulov. Spálené kalórie, rovnako ako napríklad počet nabehaných kilometrov, čas behu a ďalšie informácie, vám zobrazí komputer. Danú hodnotu však berte ako mierne nadhodnotenú, nie ako úplne presnú.

Na záver nemožno než odporučiť bežecké trenažéry ako vhodný prostriedok k optimálnemu zaťaženiu srdca, zvyšovanie kapacity pľúc a samozrejme k spaľovaniu tukov a formovanie postavy.

Cvičenie na bežeckom trenažéri kombinujte s pravidelným behom na čerstvom vzduchu a uvidíte, že výsledky na seba nenechajú dlho čakať!

Prečítajte si tiež:

Ako pre seba vybrať vhodný bežecký trenažér na domáce použitie

Bežecké pásy vám zaručene udržia či zlepšia kondíciu počas nadchádzajúcej dlhej zimy

Športové potreby a posilňovacie stroje teraz ešte lacnejšie!

Posilňovacie stroje pre silnú imunitu (nielen) počas zimy

alebo prejdite rovno k výberu bežeckého pásu v e-shope.