Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky
Bojové športy
Bojové športy
Boxovacie vrece 30 kg 104.60 € 84.10 € Detail produktu
Akcie

Domáce posilňovacie stroje a lavice

Domáce posilňovacie stroje patria k základnému vybaveniu každej posilňovne, a to ako domáce, tak aj profesionálne. V prípade domácej varianty vďaka nej môžete udržiavať kondíciu, bez toho aby ste museli navštevovať posilňovňu. Do tejto kategórie zaraďujeme rôzne stroje, ktoré slúžia na precvičovanie rôznych partií tela, patrí tu napr. Posilňovacie veža, posilňovacie lavice (šikmej lavice, benchpress lavice, nastaviteľné lavice a pod.), Posilňovacie stroje na nohy, posilňovacie stroje na brucho a tak ďalej.

Čo v článku nájdete?

Odporúčame si tiež prečítať ...

Komu a na aký účel posilňovacie stroje slúžia?

Elipticaly Domáce stroje na posilňovanie využívajú s výhodou na udržiavanie kondície profesionálni kulturisti, športovci a nadšenci do fitness a kulturistiky, ako doplnok k cvičeniu v posilňovniach. Mladí ľudia a ľudia strednej generácie je používajú na zveľadenie svojej postavy alebo chudnutie (cvičenie je síce anaeróbne, ale pravidelné posilňovanie ako doplnok anaeróbneho cvičenia má svoj význam - napríklad väčšia svalová hmota spotrebováva väčšie množstvo energie, tým pádom sa zvyšuje denný výdaj energie, a to i samotným cvičením).

Posilňovacie stroje na doma tak možno využiť na tvarovanie a naberanie svalov, zlepšenie vašej fyzickej kondície. Cvičenie na nich je ideálnym doplnkom k aerobnému cvičenia, či už napríklad k vonkajšiemu behu alebo sa výborne hodí k ďalšej výbave vašej domácej posilňovne (rotopedy, bežecké pásy a podobne).

Výhody domácich posilňovacích strojov

  • Obstaraním domácich posilňovacích strojov sa zbavujete povinnosti navštevovať neustále posilňovňu, či už z dôvodov finančných, časových alebo z prostej lenivosti. Pre uponáhľaných ľudí s nedostatkom času je to ideálne riešenie, posilňovať môžete ihneď, v akýkoľvek čas a v akýkoľvek čas prestať.
  • Pravidelný tréning na posilových strojoch má vplyv najmä na srdce a cievny systém, pomáha predchádzať vzniku vysokého krvného tlaku, znižuje kľudový tep, posilňuje odolnosť kardiovaskulárneho systému, podporuje spaľovanie tukov pri aeróbnom cvičení a zvyšuje kondíciu.
  • Pravidelný tréning na posilových strojoch ovplyvňuje okrem fyzickej tiež stránku duševnej, pôsobí psychologicky a chemicky v samotnom mozgu uvoľňovaním endorfínov a ďalších hormónov šťastia - pomáha tak bojovať proti stresu, čo je v dnešnej dobe veľmi dôležité.
  • Cvičením na posilňovacích strojoch môžeme spevniť a vytvarovať požadovanej izolované svalové partie alebo sa zamerať na celé telo komplexne.

Popis jednotlivých druhov posilňovacích strojov:

Posilňovacie lavice rozdeľujeme podľa použitia na:

  • Klasické, jednoduché posilňovacie lavice
  • Posilňovacie nastaviteľné lavice
  • Univerzálna lavica, šikmé posilňovacie lavice a ďalšie

DP2 Základom väčšiny domácich posilňovní je zvyčajne univerzálna posilňovacia lavica s možnosťou polohovania sedáku a chrbtovej opierky. Na tejto posilňovacej lavici možno cvičiť ako s veľkou obojručnou činkou za pomocou odkladacieho stojanu, tak s jednoručnými činkami. Stojan na veľkú činku môže byť súčasťou samotnej lavice alebo je k dostaniu zvlášť. Dôležitým prvkom je horná a dolná kladka, ktoré vám umožnia variabilné cvičenie mnohých svalových partií na dolných a horných častiach tela.

Posilňovacie veže

Jedná sa o univerzálne posilňovacie stroje, u ktorých nie je záťaž vytváraná pomocou kotúčov a činiek, ale s pomocou sady závaží, ktorá je umiestnená v zadnej časti stroja. Počet závažia si volíme pomocou kolíka, ktorý zasunieme do požadovanej úrovne. Hmotnosť tvorená týmito závažiami je pri cvikoch na svalové partie prenášaná pomocou oceľových lán.

Posilňovacie stroje na činky

Jedná sa o univerzálne posilňovacie stroje obsahujúce posilňovaciu lavicu, stojan na činku (integrovaný alebo samostatný) a kladky. Tieto posilňovacie stroje zaistí komplexnú posilnenie mnohých svalových partií tela. Dôležitými parametrami sú najmä veľkosť, rozsah polohovanie sedadla a chrbtovej opierky a výškovej polohy Kopáč. Tieto parametre nám umožní zabezpečiť variabilitu cvikov.

Posilňovacie lavice klasické

DP3 Jedná sa o rovné či polohovacie lavice, ktoré sú určené na cvičenie s činkami. Dôležitými parametrami sú u týchto lavíc opäť veľkosť a rozsah polohovania sedadla a chrbtovej opierky, ktoré nám zaistia rôzne nastavenia požadovaných cvikov.

Posilňovacia lavica na brušné svaly

Jedná sa o klasickú lavicu, na ktorej cvičíme s vlastnou váhou, patrí tu klasická šikmá lavice či lavica na brušné svaly a podobne. Posilňovacia lavica na vzpriamovače chrbtice

Jedná sa o špeciálne posilňovacie lavice, ktoré nám slúžia na precvičovanie bedrových svalov, ktoré slúžia ako tak zvané vzpriamovače. Tieto svaly sú umiestnené axiálne pozdĺž chrbtice a slúži na zabezpečenie vzpriameného postavenie tela. Precvičovanie týchto partií je veľmi dôležité najmä v dnešnej dobe sedavého spôsobu života, ich ochabnutie je často dôvodom bolestí chrbta. Precvičiť tieto partie je pomerne ťažké, a preto je obstaranie týchto posilňovacích lavíc veľmi žiaduce.

Posilňovacia lavica s integrovanými stojanmi

Jedná sa o rovnej alebo polohovacie lavice, ktoré sú určené na cvičenie s činkami. Stojan na veľkej činky je integrovaný, teda na pevno. Dôležitým parametrom je veľkosť a rozsah polohovania sedadla a chrbtovej opierky, výškové polohovanie Kopáč na nohy. Tieto parametre posilňovacej lavice ním opäť umožní rôznorodosť cvikov.

Samostatné stojany alebo stojany hornej a dolnej kladky

Jedná sa o doplnok k posilňovacím laviciam. Vhodné je kombinovať produkty rovnakých výrobcov kvôli kompatibilite. Samostatný stojan na činku môže byť z určitého pohľadu o niečo výhodnejšie z hľadiska väčšej variability cvikov ako stojan integrovaný.

DP4 Ako správne vybrať posilňovací stroj?

Výber posilňovacích strojov všeobecne

Posilňovacie stroje a posilňovacie lavice musíme vyberať podľa účelu. Iné preferencie bude pochopiteľne mať profesionálny a aktívny športovec a iné starší ľudia alebo ženy. Ďalej zvažujeme ostatné parametre spomenuté ďalej.

Výber posilňovacie lavice

Pri výbere posilňovacie lavice sa najskôr musíme rozhodnúť, akú partiu tela chcete posilňovať, a podľa toho volíme:

  • Posilňovacej lavici pre posilňovanie chrbta a brušných svalov
  • Klasickú benchpress lavicu pre cvičenie s činkami
  • Zvážime svoje finančné možnosti a dostupné priestory

Ženy chcú väčšinou cvičiť brucho, muži zase obvykle benchpress. Pri nákupe do obmedzených priestorov často volíme kompromis v podobe multifunkčnej skladacia posilňovacia lavica.

Dôležité parametre pri výbere

DP5 Pri výbere posilňovacích strojov na doma je úplne zásadným parametrom polohovanie jednotlivých opierok a adaptérov, ako už bolo spomenuté. Ak máme možnosť tohto nastavovania, možno na základe osobných telesných proporcií ľubovoľne upravovať posed a priebeh cvikov, nedochádza tak k poškodzovaniu kĺbov a šliach a cvičenie je komfortné a variabilné. Konkrétne ide u posilňovacích lavíc najmä o rozsah a veľkosť uhla sedadla a chrbtovej opierky a výškové nastavenie Kopáč, tieto zaisťujú možnosti požadovaných prevedenia cvikov.

Konštrukcia rámu

Robustnosť a masívnosť rámu je základná parametrom posilňovacích strojov a lavíc. Celá vaša váha sa pri cvikoch na tento prvok prenáša, a preto je jeho kvalitné prevedenie úplným základom celého posilňovacieho stroja. Je treba dať pozor na niektoré lacné modely, pri ktorých môže byť správne prevedenie cviku až nemožné z dôvodu nestability rámu. Lepšie je si priplatiť za kvalitu, alebo vychádzať z overených recenzií. V tomto ohľade sa nemusíte obávať nakupovania cez www.najlacnejsisport.sk, i s lacnejšími modelmi značky Master, ktoré máme v ponuke, sú dobré skúsenosti. Pri akýchkoľvek problémoch je navyše promptne riešená reklamácie.

Kladky a prevody

Jedná sa o veľmi dôležitú súčasť posilňovacieho stroja z hľadiska funkčného a z hľadiska drahého servisovania. Prevodové lanka a kladky zaisťujú prevedenie samotných cvikov prenášaním hmotnosti rôznych závažím na svalové partie. Lanka majú pochopiteľne určitú životnosť, ktorá je daná kvalitou materiálu a správnym priemerom lanka.

Čo sa týka kladiek, tu je dôležité osadenie ložiskami a opäť kvalita a pevnosť materiálu, v ktorom sú tieto ložiská osadené. Nepríliš vhodné je umiestnenie ložísk v plastových kladkách, tie majú totiž pomerne nízku životnosť.

Závažie

Záťaž je u posilňovacích strojov tvorená samostatnými kotúčmi a činkami, ktoré sa naloží podľa požiadavky cieľovej váhy na tak zvané nakladacie tŕne. Možno ich podľa ľubovôle doobjednávať. Ďalšia možnosť vytvárania záťaže je riešená pomocou sady závaží (tak zvaných tehličiek), kedy záťaž meníme príslušným zastrčením kolíka do správnej výšky. Pri dokupovania ďalších kotúčov si musíme dávať pozor na priemer otvoru v kotúčoch, aby bola vyhovujúca nakladaciemu tŕňa na našom posilňovacom stroji. U tehličiek je nutné dbať na to, aby tehličky boli kovové s pojazdovú vložkou, čo zaisťuje tichý a plynulý chod pri cvičení.

Možnost zloženia

DP6 Výhodný parameter najmä pre užívateľov, ktorí majú doma obmedzené možnosti z hľadiska priestoru. Opäť pozor na lacné nekvalitné modely, skladaním sa môžu rýchlo opotrebovávať. Dôjde k uvoľneniu spojov a stroj je potom v podstate nepoužiteľný.

Odporúčame si tiež prečítať ...

Stepper - prečo si ho robiť a ako ho správne vyberať

Vhodný posilňovač pre posilňovanie brušných svalov

Domáca posilňovňa - alebo ako vybaviť domácu posilňovňu

FITNESS POMÔCKY MASTER z vás urobia skutočný majster

Bežecké pásy vám zaručene udrží alebo zlepší kondíciu počas nadchádzajúcej dlhej zimy

Ako vybrať správny rotoped

alebo prejdite rovno k výberu posilovacieho stroja v našom e-shope.