Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky
Bojové športy
Bojové športy
Boxovacie vrece 30 kg 104.60 € 84.10 € Detail produktu
Akcie

Pulzmeter - tréningové zóny, alebo ako trénovať a starostlivosť o hrudný pás

Úvod

Základné informácie o pulzmetry a jeho výberu ste sa už dozvedeli v predchádzajúcom článku. Teraz sa pozrieme na takzvané tréningové zóny, ktorých prostredníctvom sa dozviete, ako s pulzmetrom trénovať vzhľadom k spôsobu využitia. Ďalej sa budeme zaoberať údržbou hrudného pásu a niektorými radami v prípadoch, kedy vám hrudný pás prestane fungovať.

Čo sú tréningové zóny, alebo ako s pulzmetrom trénovať

Možnosť nastavenia tréningových zón patrí do výbavy väčšiny pulzmetrov. Zjednodušene sa dá povedať, že to sú intervaly hodnôt srdcovej frekvencie, v ktorých by sme sa pri tréningu mali pohybovať. Pulzmeter vypočítava tréningové zóny automaticky s pomocou maximálnej tepovej frekvencie a ďalších údajov, ktoré sa zadávajú - vlastná hmotnosť, vek, pohlavie. Pulzmetre zvyčajne pracujú s tromi základnými tréningovými zónami:

Prvá zóna - ľahká záťaž

Jedná sa o tréningovú zónu charakterizovanú intervalom o hodnote 60 - 70 percent vlastnej maximálnej tepovej frekvencie. Ľahká zóna vám zaistí najvyššiu efektivitu spaľovania kalórií a celkových telesných tukov. V ľahkej zóne sa udržíte cvičením s nie príliš intenzívnou aktivitou, ako je napríklad pomalý beh. Jedná sa o ideálnu tréningovú zónu pre športovcov, ktorých primárnym cieľom je chudnutie. Ďalej je táto zóna vhodná pre začínajúcich športovcov alebo športovcov, ktorí sa vrátili k tréningu po dlhšom zranení.

Druhá zóna - stredná záťaž

Stredná zóna sa pohybuje v rozmedzí 70 - 80 percent maximálnej tepovej frekvencie jedinca. Spaľovanie tukov je pri pohybe v tejto zóne o niečo menej efektívne, viac sa však zvyšuje kondícia jedinca, najmä činnosť srdcového a dýchacieho systému. Intenzívnejšia záťaž núti organizmus spaľovať energiu rýchlejšie, pričom k tomu tiež potrebuje rýchlejšie určitú energiu dodať, k tomu sú viac využívané tiež zásoby cukrov, z tukov je to potom o niečo menšia porcia. Druhá zóna je vhodná pre zvyšovanie kondície športovcov.

Tretia zóna - ťažká záťaž

Ťažká záťaž je zóna pohybujúca sa v intervale 80 - 90 percent vašej maximálnej tepovej frekvencie. Jedná sa o tréning vo vysokej záťaži, ktorý sa odporúča praktizovať cielene iba v kratšej dobe (napríklad ho zaraďujeme v intervalovom tréningu). Takýto tréning prebieha v oblasti okolo anaeróbneho prahu, pričom tréningom postupne dochádza k posunu tohto prahu vyššie. Tým sa zvyšuje adaptácia a srdcového a dýchacieho systému na vyššiu záťaž.

Starostlivosť o hrudný pás

Ak chcete, aby vám váš hrudný pás vydržal čo najdlhšie, budete sa o neho musieť správne starať. Je nutné vziať do úvahy, že hrudný pás sa nedá vypnúť manuálne, spúšťa sa automaticky vždy, ak ho priložíte k telu. Vypína sa po pätnástich minútach nečinnosti automaticky. Ak je však pás umiestnený vo vlhkom prostredí (napríklad v mokrom uteráku a podobne), môže byť jeho vypnutie potlačené. Po použití preto hrudný pás riadne umyjeme čistou vodou od potu, uložíme na suché bezpečné miesto a odopneme textilný popruh. Popruh potom môžete vyprať.

Nefunguje mi hrudný pás, čo mám robiť?

Zákazníci sa na nás často obracajú s tým, že im nefunguje hrudný pás. Preto uvádzame niektoré rady, ktoré vás od kontaktovania predajcu môžu ušetriť:

Batérie

Ak je vaša batéria príliš slabá, môže sa stať, že prístroj nie je schopný prenášať signál k hodinkám, signál je totiž príliš slabý. To spoznáte zvyčajne tak, že displej svieti slabšie. Skontrolujte preto batériu v hrudnom páse. Vybitá batéria býva veľmi často dôvodom nefunkčnosti hrudného pásu, bez toho aby sme si to uvedomili.

Kontakty

Skontrolujeme, či sa vložená batéria dotýka kontaktov. Často sa pri výmene stane, že zákazník kontakty poškodí alebo ho ohne, energia sa potom do prístroja nemá ako prenášať.

Upnutie hrudného pásu

Skontrolujeme, či je hrudný pás riadne nasadený. Hrudný pás musí byť v tesnom kontakte s pokožkou. Muži sa silno ochlpeným hrudníkom môžu mať problém s vodivosťou, odporúča sa buď časť hrude oholiť či skrátiť alebo dané miesto pred použitím ľahko navlhčiť.

Zasolenie hrudného pásu vplyvom potu

kontrolujeme, či nie je pás zasolený. Po dlhom používaní a náročných tréningoch, kedy dochádza k vysokému poteniu, sa môže na povrchu hrudného pásu vyzrážať vrstva soľného povlaku, čím dochádza k obmedzeniu vodivosti. Dotykovú plochu v tomto prípade umyjeme čistou vodou.

Rušenie signálu

Ak sa vo vašej blízkosti nachádza akýkoľvek zdroj silného elektromagnetického vlnenia, môže dochádzať k rušeniu signálu, ktorý je prenášaný medzi hrudným pásom a hodinkami.

Ak vám nepomohol ani jeden z vyššie spomínaných krokov, kontaktujte predajcu a požiadajte o reklamáciu.

Prečítate si tiež ďalší článok týkajúceho sa pulzmetrov a ich výberu:

Ako vybrať pulzmeter - váš skvelý pomocník k efektívnemu tréningu a zdravému životnému štýlu

Alebo prejdite rovno do kategórie Pulzmetre na našom e-shope.