Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 0918 665 685

Ako cvičiť na bežeckom páse


Beh sa stal v posledných rokoch jednou z najobľúbenejších športových aktivít Slovákov. Každoročne sa môžete zúčastniť najrôznejších maratónov a bežeckých pretekov po celej krajine, pre najrôznejšie vekové skupiny. Ak aj vy ste zapálení do toho športu a chodíte cvičiť do posilňovne alebo máte bežecký pás priamo doma, tak sa s nami poďte pozrieť na základné pravidlá, ako na trenažéri správne cvičiť a v čom vám pomôže.

Čo je bežecký pás?

Jedná sa asi o jeden zo základných posilňovacích strojov v každom fitness centre. Ak ste milovníci behania či chôdze a v zimných mesiacoch vás trápi sychravé počasie a smog , tak je načase si zakúpiť vlastný bežecký pás, alebo navštevovať pravidelne najbližšie fitko.

Výhody cvičenia na bežeckom trenažéri

Ako vám môže bežecký pás pomôcť? V dnešnej uponáhľanej dobe, kedy veľa ľudí trávi pracovný čas pri počítačoch, je veľmi dôležitý pravidelný pohyb . Poďte sa pozrieť, prečo nám behanie pomôže:

- spaľujete tuky,

- znižujete cholesterol,

- spevňujete postavu,

- blahodarné pre srdce i cievy,

- uvoľňujú sa endorfíny, čo ľuďom veľmi pomáha od stresu, sú uvoľnení a v lepšej psychickej pohode.

MASTER Swot - 125 mm

Ako cvičiť na bežeckom páse

1. Nezačínajte beh hneď s plnou rýchlosťou. Rovnako ako pri behu vonku je dobré sa najprv zahriať. Odporúčam skôr dynamické precvičenie ľahkým klusom pár minút. Niektorí ľudia preferujú statický strečing, jeho prínos je v poslednej dobe spochybňovaný a ja osobne sa klaniam tiež k dynamickému precvičeniu a zahriatiu svalov. Strečing je vhodný po ukončení tréningu, nech sa nám neskracujú svaly.

2. Pri behu na bežiacom páse používajte bežeckú obuv. Aj keď je bežecká plocha odpružená, behanie na boso nie je príliš komfortné a bolia z neho chodidla. Odporúča sa kvalitná bežecká obuv s pevnou podrážkou.

3. Pri behu priebežne sledujte svoju tepovú frekvenciu . Správna tepová frekvencia je dôležitá pre prechod tela do aeróbneho stavu, kedy sú ako energia využívané predovšetkým tuky. K tomu je nutné cvičenie pri nie príliš vysokej intenzite a po dostatočne dlhú dobu bez prerušenia. Tuky sa začínajú spaľovať zhruba po 15 až 20 minútach nepretržitého behu pri vhodnej tepovej frekvencii. Ako určiť svoju vhodnú tepovú frekvenciu sme si vysvetlili vyššie.

V akom úseku dňa sa odporúča používať bežiaci pás pre efektívne chudnutie?

Ak budeme pás používať na účely chudnutia, je najlepšie behať ráno na lačno, kedy máme najnižšiu hladinu cukrov, ktoré organizmus berie ako zdroj energie prednostne, a preto trvá určitú dobu, než telo začne spaľovať tuky. Pri rannom behu k tomu preto dôjde skôr. Ak chceme schudnúť, treba behať najlepšie 4 krát týždenne.

Ak si chcete urobiť radosť kúpou nového bežeckého pásu , tak môžete navštíviť náš e-shop www.najlacnejsisport.sk a vybrať si ten svoj! Behaniu zdar!

Prečítajte si tiež:

Bežecké pásy vám zaručene zlepšia či udržia kondíciu

Ako vybrať vhodný bežecký pás na domáce použitie

Bežecké trenažéry vs. behanie v teréne