Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 0918 665 685
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/

Ako cviči na bežeckom páse


Beh sa stal v posledných rokoch jednou z najobžúbenejších športových aktivít Slovákov. Každoročne sa môžete zúčastni najrôznejších maratónov a bežeckých pretekov po celej krajine, pre najrôznejšie vekové skupiny. Ak aj vy ste zapálení do toho športu a chodíte cviči do posilňovne alebo máte bežecký pás priamo doma, tak sa s nami poďte pozrie na základné pravidlá, ako na trenažéri správne cviči a v čom vám pomôže.

Čo je bežecký pás?

Jedná sa asi o jeden zo základných posilňovacích strojov v každom fitness centre. Ak ste milovníci behania či chôdze a v zimných mesiacoch vás trápi sychravé počasie a smog , tak je načase si zakúpi vlastný bežecký pás, alebo navštevova pravidelne najbližšie fitko.

Výhody cvičenia na bežeckom trenažéri

Ako vám môže bežecký pás pomôc? V dnešnej uponáhžanej dobe, kedy veža žudí trávi pracovný čas pri počítačoch, je vežmi dôležitý pravidelný pohyb . Poďte sa pozrie, prečo nám behanie pomôže:

- spažujete tuky,

- znižujete cholesterol,

- spevňujete postavu,

- blahodarné pre srdce i cievy,

- uvožňujú sa endorfíny, čo žuďom vežmi pomáha od stresu, sú uvožnení a v lepšej psychickej pohode.

MASTER Swot - 125 mm

Ako cviči na bežeckom páse

1. Nezačínajte beh hneď s plnou rýchlosou. Rovnako ako pri behu vonku je dobré sa najprv zahria. Odporúčam skôr dynamické precvičenie žahkým klusom pár minút. Niektorí žudia preferujú statický strečing, jeho prínos je v poslednej dobe spochybňovaný a ja osobne sa klaniam tiež k dynamickému precvičeniu a zahriatiu svalov. Strečing je vhodný po ukončení tréningu, nech sa nám neskracujú svaly.

2. Pri behu na bežiacom páse používajte bežeckú obuv. Aj keď je bežecká plocha odpružená, behanie na boso nie je príliš komfortné a bolia z neho chodidla. Odporúča sa kvalitná bežecká obuv s pevnou podrážkou.

3. Pri behu priebežne sledujte svoju tepovú frekvenciu . Správna tepová frekvencia je dôležitá pre prechod tela do aeróbneho stavu, kedy sú ako energia využívané predovšetkým tuky. K tomu je nutné cvičenie pri nie príliš vysokej intenzite a po dostatočne dlhú dobu bez prerušenia. Tuky sa začínajú spažova zhruba po 15 až 20 minútach nepretržitého behu pri vhodnej tepovej frekvencii. Ako urči svoju vhodnú tepovú frekvenciu sme si vysvetlili vyššie.

V akom úseku dňa sa odporúča používa bežiaci pás pre efektívne chudnutie?

Ak budeme pás používa na účely chudnutia, je najlepšie beha ráno na lačno, kedy máme najnižšiu hladinu cukrov, ktoré organizmus berie ako zdroj energie prednostne, a preto trvá určitú dobu, než telo začne spažova tuky. Pri rannom behu k tomu preto dôjde skôr. Ak chceme schudnú, treba beha najlepšie 4 krát týždenne.

Ak si chcete urobi rados kúpou nového bežeckého pásu , tak môžete navštívi nᚠe-shop www.najlacnejsisport.sk a vybra si ten svoj! Behaniu zdar!

Prečítajte si tiež:

Bežecké pásy vám zaručene zlepšia či udržia kondíciu

Ako vybra vhodný bežecký pás na domáce použitie

Bežecké trenažéry vs. behanie v teréne