Najlacnejsisport.sk Najlacnejsisport.sk 041 421 5450
Poradňa Všetko o nákupe O nás Kontakty
/
Tipy na darčeky Akcie

Činky jednoručky - ako vyberať, ako cvičiť

Jednoručné činky inak tiež činky jednoručky patria k základnej výbave nielen kulturistov, ale aj gymnastov, atlétov a ďalších športovcov. Pre ich nižšiu váhu ich bez problémov využijú aj ženy.

A teraz vás zoznámime so základnými pravidlami, ako vyberať jednoručné činky a ako s nimi cvičiť.


Vyberáme Jednoručné činky

Pri výbere jednoručných činiek by sme sa mali zamerať na tri vlastnosti: materiál, prevedenie a váhu.

Materiál - je dôležitou súčasťou každej činky, a ak chcete kvalitu, voľte liatinové alebo chrómované činky, ktoré nájdete aj v našej ponuke. Naopak sa vyhýbajte nekvalitným plastovým činkám, rovnako tak neodporúčame ani gumy, pretože tento materiál špinia vaše ruky (stále je to však lepšia varianta ako umelá hmota).

Prevedenie - zatiaľ čo atlétom či ženám vystačí aj jeden pár činiek nižšej hmotnosti jednoručné činky potrebujú hlavne pre lepšiu dynamiku), ostatným odporúčame nakladacie činky. Tie totiž umožňujú zvyšovať či naopak uberať váhu prostredníctvom kotúčov. Ak teda plánujete budovať svalstvo, mali by ste závažia postupne zvyšovať, čo vám umožnia práve nakladacie jednoručné činky.

Váha - tu opäť záleží, za akým účelom budete svoje činky používať. V hre sú aj vaše skúsenosti, pre začiatočníkov a stredne pokročilých je dobrým riešením set jednoručných činiek o 2 činkách po zhruba 10 kg. Ak zakúpite činky v sete, môžete navyše postupne priberať, uberať váhu a vaše cvičenie tak bude efektívnejšie!

Cvičíme s jednoručnými činkami

Jednoručné činky sa tešia veľkej obľube medzi mnohými športovcami a nie je to náhoda! Sú skladné, zacvičíte si doma, kedykoľvek chcete, a investícia (oproti permanentke do fitness centra) nie je tak vysoká.

Jednoručné činky vám ponúknu cviky s väčším pohybovým rozpätím, kedy pretiahnete a posilníte viac svalstva.

A čoho by ste sa pri cvičení s jednoručkami mali vyvarovať? Určite neprepalte štart nadmernou záťažou! Okrem toho, že sa vaše cvičenie kvôli preťažovaniu minie účinkom, si tak zakladáte na zdravotné riziká. Radšej začnite s nižšou záťažou a poctivo dopĺňajte danú sériu.

Nezabúdajme na regeneráciu svalov po cvičení (aspoň 2 dni). Odporúčame tiež prekladať cvičenia preťahovacími a uvoľňovacími cviky, avšak bez činiek.

Prečítajte si tiež:

Jednoručné činky (jednoručky) pre domáce posilňovanie

6 tipov ako vybrať a používať činky

Činky pre ženy

Činky kettlebell - prečo začínajú byť tieto činky v poslednej dobe toľko obľúbené

alebo prejdite priamo k výberu činiek na našom online e-shope.